Penzion a ubytování České Budějovice - Tipy na výlet

Penzion - Online rezervace
Penzion - Aktuální nabídka
* PENZION v centru nabízí svým klientům *
Penzion a ubytování České Budějovice
Penzion - Rychlý kontakt
 
LÉTO 2017
LÉTO U NÁS
Dovolená
Jižní Čechy
 

Placené parkoviště je v Pekárenské ulici a v okolí (rezervace není možná). Odstavné parkoviště 5 minut chůze/515 míst/20,-Kč/24h
 
Recenze našich hostů
 
 
Kontakt

Tipy na výlet

V zimě

Ale pokud se u nás ubytujete v zimě žádný problém! Vemte místo letního vybavení zimní! Lyže, běžky, boby, brusle... cokoli co můžete využít při dovádění na sněhu) Od našeho ubytování je maximálně (při velkém sněhu) půlhodinová cesta na Lipno či okolí Šumavy. Zde můžete vyzkoušet jakýkoli sport, který má něco společného se zimou.

Lyžařské trasy na Kvildsku

Lyžařské trasy na Kvildsku jsou stejně jako na ostatním území NP Šumava strojově upravovány v případě dostatečného množství sněhové pokrývky od 15. prosince do 31. března. Četnost strojové úpravy závisí na množství shromážděných finančních prostředků a na aktuálním stavu počasí. Některé trasy na Kvildsku jsou pouze prošlapovány, jejich strojová úprava není vzhledem k terénu možná. Podrobné informace o údržbě a kvalitě lyžařských tras na území NP najdete každý pátek na stránkách NP Šumava: www.npsumava.cz.
Systém lyžařských tras je v terénu vyznačen dřevěnými směrovkami s vygravírovaným symbolem lyžaře, na některých místech už i novým terénním značením KČT. Pozor: lyžařské trasy jsou v systému značení KČT označeny oranžovou barvou, která je snadno zaměnitelná se žlutou barvou značící cyklotrasy.
Vzhledem k tomu, že se v okolí Kvildy pohybujete na území NP, je třeba respektovat zákaz vstupu do I. zón. Tyto zóny jsou v terénu označeny zelenou tabulkou s nápisem „I. zóna národního parku“, popř. dvěma vodorovnými červenými pruhy na stromech.

Přehled lyžařských tras na Kvildsku

Kvilda - Horská Kvilda

Rovinatá 4,5 km dlouhá trasa vhodná i pro začátečníky. Cestou míjíte rašeliniště Jezerní slať, které je v zimním období při vyšší sněhové pokrývce uzavřeno. Důvodem uzavření je zimování tetřívka obecného v rašeliništi a snaha o zabránění poškození kleče přimrzlé k poválkovému chodníku. Po dojezdu na Horskou Kvildu máte několik možností k občerstvení. Odtud můžete pokračovat přes Zlatou Studnu na Churáňov či Zhůří, nebo se přes Filipovu Huť vrátit zpět do Kvildy.
Pozn.: Všechny vyjmenované trasy jsou strojově upraveny, kromě úseku Kvilda - Filipova Huť

Kvilda - Pramen Vltavy

Trasa je dlouhá 7 km a mírně stoupá lesem až k Prameni Vltavy. V případě oblevy bývá tento úsek jako jeden z prvních špatně sjízdný pro velké množství nečistot a chvostoskoků. Asi 500 m za Pramenem Vltavy se můžete vydat buď vpravo přes Černou horu (pozor, připravte se na velké a dlouhé stoupání) směrem na Březník, Filipovu Huť či Modravu, nebo vlevo přes Stráž (opět dlouhé stoupání) na Bučinu. V případě dobré viditelnosti  je odtud pěkný výhled na Alpy. Z Bučiny se můžete vrátit přímo zpět do Kvildy (celý okruh je dlouhý 18 km) nebo pokračovat přes Knížecí Pláně směrem na Borová Lada, popř. Strážný.
Pozn.: Všechny vyjmenované trasy jsou strojově upraveny, stopy v okolí Borových Lad jsou upravovány méně kvalitní rolbou. Trasa Knížecí Pláně - Strážný bývá upravena pouze při velmi stabilním počasí.

Kvilda - rozcestí Staré Hutě - Přilba

Z Kvildy vedou na rozcestí Staré Hutě dvě různé trasy (podle značení pro pěší modrá a žlutá turistická značka). Terénní profil modré značky je méně členitý. Z rozcestí Staré Hutě můžete pokračovat přes vrchol Přilby směrem na Churáňov nebo po sjezdovce do Nových Hutí..
Pozn.: Žádná z jmenovaných tras není strojově upravována, kromě krátkého úseku V sedle Přilby - Churáňov, při oblevě bývají lyžařské stopy velmi brzy znečištěny.

Kvilda - Bučina

Výše zmiňovaná upravovaná lyžařská stopa vede podél komunikace, která bývá pluhována. Proto je tato trasa vhodná i pro pěší, popř. i pro bruslařskou techniku.

Nástupní místa

Hlavní nástupní místo do většiny tras je ve středu obce u informačního střediska NPŠ. Odtud můžete vyjet směrem na Horskou Kvildu. Z této trasy odbočuje po 1 km (na turistickém rozcestí U Tremlů) lyž. trasa na rozcestí Staré Hutě. Od informačního střediska se můžete vydat i k Prameni Vltavy, i když v tomto případě máte i druhou možnost. Pokud projdete pěšky obcí, můžete využít druhé nástupní místo za penzionem „U pily“. Přibližně 150 m od penzionu začíná strojově upravená lyžařská stopa, která se zde větví a vede jak k  Prameni Vltavy, tak na Bučinu.

Lyžařská trasa Zadov:

ski arál Zadov

Lipno

Lipno Servis a SkiAreál Lipno

Rádi byste se vydali na cyklovýlet po přírodních, kulturních anebo technických památkách Šumavy? Pak je pro Vás podzim tím správným časem. Tak neváhejte a přijeďte. V porovnání s letními měsíci je v oblasti podstatně méně turistů. Počasí bývá příjemné, i když někdy s občasnými přeháňkami anebo s deštěm. Lipensko je skvělou lokalitou pro podzimní cyklistické vyjížďky. Během krátké doby můžete prozkoumat nebo navštívit mnoho míst a při tom prožijete spoustu zážitků, aniž byste se museli vyhýbat davům turistů. Při svých výletech na kole se vydejte po cyklotrasách a cyklostezkách Lipenska a při tom si vychutnávejte pohled na podzimní lesy, louky a pastviny, jež se táhnou podél cest. Navíc je Šumava protkaná i spoustou silniček a lesních cest, po kterých také není problém projet na kole. Napojte se na trasy podél Vltavy a vydejte se po směru toku řeky, třeba se vám tak pojede mnohem snadněji. Anebo prozkoumejte okolí podél Schwarzenberského kanálu, kde se dříve plavilo dřevo, jež sloužilo k zásobování Vídně palivovým a stavebním dřevem. Než budete pokračovat ve Vaší jízdě podél lipenského jezera, osvěžte se v některé z místních romantických hospůdek.

Ti z vás, kteří touží po větším dobrodružství, se mohou vydat na nejvyšší místa Šumavy s prudšími svahy, které jsou tím pravým místem pro milovníky adrenalinu a náročnějšího cyklistického horského terénu. Avšak před tím než se do těchto míst vydáte, ujistěte se, že Vámi zvolená cesta je určena cyklistům a ne pouze pěším.Ti z vás, kteří touží po větším dobrodružství, se mohou vydat na nejvyšší místa Šumavy s prudšími svahy, které jsou tím pravým místem pro milovníky adrenalinu a náročnějšího cyklistického horského terénu. Avšak před tím než se do těchto míst vydáte, ujistěte se, že Vámi zvolená cesta je určena cyklistům a ne pouze pěším.

V létě

Pokud k nám chcete zavítat v létě, doporučujeme Vám, aby jste si s sebou vzali kola, kolečkové brusle či turistické hole. Budou se Vám hodit Po jhočeském kraji vede mnoho stezek překrásnou přirodou a okolo nádherných míst a památek.

Cyklostezky

Nové městské cyklotrasy, budované  v letech 2003 (již hotové) a 2004 resp. 2005 (připravované) jsou pro přehlednost označeny velkými latinskými písmeny (A - J). Cyklotrasa A: jedná se o okruh okolo městského centra uzavírajícího část okruhu tvořeného cyklistickou stezkou č. 12. Začátek cyklotrasy je připojen na cyklistickou stezku č. 1018 na nábřeží řeky Malše v blízkosti historické budovy Jihočeského divadla. Trasa je vedena při okrajích ulice Jirsíkova napříč ulicemi Dukelská a Karla IV., poté přechází do souběhu s Mlýnskou stokou, kde je vedena po stávající parkové cestě šířky minimálně 3,00 m a prochází parkem. Cyklotrasa B: propojuje centrum města s obchodní zónou Strakonická Cyklotrasa C: je vedena radiálně od centra města Jírovcovou ulicí - budoucí návaznost  na trasu D mezi Pražským předměstím a Husovou kolonií Cyklotrasa D: vedena tangenciálně po severním okraji vnitřního města, propojuje cyklotrasy B a C Cyklotrasa E: spojuje centrum města a centrum čtvrti Suché Vrbné a dále pokračuje až na Rudolfovskou třídu (je třeba dořešit problém převedení cyklistů přes ul. Novohradská, přes lávku pro pěší nad ČD a přes Ledenickou silnici) Cyklotrasa F: spojuje centrum města se Stromovkou a směrem k sídlišti Máj po stezce č. 1100 Cyklotrasa G: cyklotrasa spojující centrum města přes Dlouhý most se sídlištem Šumava a Máj (problém, který je třeba dořešit, je převedení cyklistů přes Dlouhý most a ul. J. Opletala) Cyklotrasa H: zprostředkovává spojení pomocí trasy G se sídlištěm Vltava (problém, který je třeba dořešit, je převedení cyklistů přes Husovu třídu) Cyklotrasa I: jedná se o cyklotrasu, která propojuje cyklotrasy H a B. Cyklotrasa J: jedná se o cyklotrasu vedenou při okrajích stávajících místních komunikací a propojující cyklotrasu I s cyklistickou stezkou č. 122 a dále s cyklotrasou B - 2. část v prostoru ulice Suchomelská. Další cyklostezka se připravuje po levém břehu Vltavy od sportovní haly směrem ke Stecherovu mlýnu. V rámci městského systému bude tato stezka propojená komunikační osou přes Vltavu ulicí E. Pittera směrem k Poliklinice Jih. Dále se město ve spolupráci se sousedními obcemi (Roudné, Vidov atd.) bude snažit po vzoru cyklostezky na Hlubokou n./Vlt. vybudovat cyklostezku podél levého břehu řeky Malše.

Cyklotrasy

  • trasa č. 12 vedená směrem severojižním podél řeky Vltava (je součástí mezinárodní cyklostezky, která vede přes naše území z Německa do Rakouska)
  • trasa č. 122 v severní části města po pravém břehu Vltavy směrem na Borek až do Třeboně
  • trasa č. 1018 vedená podél pravého břehu řeky Malše směrem na Vidov
  • trasa č. 1050 směr Dobrá Voda
  • trasa č. 1096 směr  Rudolfov
  • trasa č. 1092 směr Litvínovice, Lipí
  • trasa č. 1100 směr Dubné
  • trasa č. 1108 směr Vrbenské rybníky
  • trasa č. 1120 směr St. Hodějovice, Ledenice

Cyklostezka

České Budějovice » Český Krumlov » Dolní Dvořiště

Popis cyklostezky

Cyklostezka České Budějovice - Český Krumlov - Dolní Dvořiště je dlouhá 56,7 km a prochází okresy České Budějovice a Český Krumlov. Je vedena tak, aby se vyhnula silnicím se silným provozem a přitom nevynechala nejdůležitější kulturní, přírodní a historické zajímavosti. Začátek cyklostezky nás zavede k soutoku řek Vltavy a Malše; do Českých Budějovic - města s historickým jádrem, které se stalo městskou památkovou rezervací. Přes Boršov nad Vltavou, Kamenný Újezd a Zlatou Korunu se dostaneme do okresního města Český Krumlov, Krumlov, které je od roku 1992 zapsáno v seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Hrad na skalnatém ostrohu nad řekou Vltavou, který tvoří dominantu města, je po Pražském hradu druhý největší v Čechách Z Českého Krumlova projedeme Českokrumlovskou vrchovinu - dosud málo známými partiemi pravého břehu Vltavy až po Dolní Dvořiště, odkud lze přes hraniční přechod pokračovat v cyklistických túrách na území Rakouska.
Cyklostezka je provázána s ostatními trasami regionu. V Českém Krumlově se dá odbočit na cyklostezku vedoucí do Černé v Pošumaví, nebo v Branné odbočit na Frymburk. Z obou vesnic se rozbíhá vzájemně navazující systém cyklostezek lipenské oblasti.

Zlatá Koruna Český Krumlov Vyšší Brod

Vznik a stavba

Cyklostezku České Budějovice - Český Krumlov - Dolní Dvořiště vybudoval v roce 2000 investor - město České Budějovice s přispěním spolufinancujícího partnera Evropské unie, Program Phare CBC. Inženýrem stavby je inženýrská společnost INBEST České Budějovice, projektantem cyklostezky firma ZESA Josef Sádecký České Budějovice. Délka stavebních úprav činí 8 091 m. Stavební práce provedla firma Strabag České Budějovice, když stávající místní komunikace rozšířila na standardní šířku jízdního pruhu 3 m se zpevněnou krajnicí. Povrch cyklostezky byl proveden z asfaltového betonu nebo jako kalená vozovka.

Letní plovárna

Adresa: Sokolský ostrov 1, 370 01 České Budějovice

Po provedené regulaci toku Vltavy v letech 1927 – 1930 byla na Sokolském ostrově v roce 1933 slavnostně otevřena „ plovárna a sluneční a sprchové lázně“. Celkovou velkorysou přestavbu ostrova a sportovní zařízení projektoval přední českobudějovický architekt ing. arch. Karel Chochola. Venkovní plovárna měla dva bazény – padesátimetrový pro plavce a menší pro neplavce, brouzdaliště s věncem venkovních sprch, solária, písčitou i travnatou pláž a komplex dřevěných šaten pro předplatitele, restauraci s terasou, kde se odehrával i bohatý společenský život. Přístup na tuto plovárnu byl západní stranou tribuny sportovního stadionu, kde byly převlékárny a pěší lávkou přes přístupovou komunikaci k sokolovně.
Tato plovárna byla v provozu do roku 1971, kdy byla uzavřena z důvodu rekonstrukce. K té však došlo až v osmdesátých letech. Náročná stavba postupovala velmi pomalu (zpočátku byla budována v podstatě brigádnicky – formou tzv. Akce Z) a zdaleka nebyla zcela dostavěna podle představ projektantů a původní velkorysé koncepce. Byla provedena pouze jakási první etapa ( rekonstrukce původních bazénů, vybudování úpravny vody a výměníkové stanice včetně podzemního kolektoru). Do zkušebního provozu byla tato letní plovárna spuštěna v roce 1993 a v roce 2006 proběhla tzv. I. etapa rekonstrukce v  podobě vybudování nového sociálního zázemí. V budoucnu čeká tento areál vlastní rekonstrukce bazénů včetně nové technologie a rozvodů. Předpokládá se, že se nebude jednat o klasický akvapark, ale o letní plovárnu s několika vodními atrakcemi. 

Letní plovárna Letní plovárna